Cammino di Francesco, van Dovadola naar Rome - Reisverslagen van René en Cunie - WaarBenJij.nu Cammino di Francesco, van Dovadola naar Rome - Reisverslagen van René en Cunie - WaarBenJij.nu

Cammino di Francesco, van Dovadola naar Rome

Een pelgrimstocht van Dovadola (bij Florence) naar Rome, een franciscaanse voetreis, een tocht van ruim 600 km.

09 Mei 2014

04 Mei 2014

4 mei, Calvi dell'Umbria naar Selci, 19 km
René en Cunie

In 2012 hebben we onze pelgrimstocht van Brugge naar Santiago voltooid. Een nieuwe uitdaging hadden we snel gevonden en wel naar Assisi. Niet vanuit Nederland maar een pelgrimstocht in Italië....na enig zoekwerk vonden we een pelgrimstocht vanuit het plaatsje Dovadola (tussen Florence en Forlì) naar Assisi....de zgn. Franciscaanse Voetreis, ongeveer 300 km in totaal. Het deel tussen Dovadola en Assisi wordt beheerd door een frater, Don Alfeo, en we moesten aan hem toestemming vragen voor onze tocht. Dit kregen we en op 6 juli 2013 kunnen we ons bij hem melden voor de routebeschrijving, overnachtingsadressen en de Credenziale. Na een overnachting in de pastorie kunnen we op 7 juli van start!!