3 mei, Stroncone naar Calvi dell'Umbria, 21 km - Reisverslag uit Stroncone, Italië van René en Cunie - WaarBenJij.nu 3 mei, Stroncone naar Calvi dell'Umbria, 21 km - Reisverslag uit Stroncone, Italië van René en Cunie - WaarBenJij.nu

3 mei, Stroncone naar Calvi dell'Umbria, 21 km

Blijf op de hoogte en volg René en Cunie

04 Mei 2014 | Italië, Stroncone

Het heeft de afgelopen nacht flink doorgeregend en de voorspellingen voor vandaag zijn niet al te best. Omdat de paden waarschijnlijk ook zeer modderig en glad zullen zijn hebben we besloten om deze etappe per bus af te leggen. Onze gastvrouw raadde ons aan om zeker een stop te maken in de historische stad Narni. Daar vielen we met onze neus in de boter want de jaarlijkse processie van de relikwieën van San Giovenalis, de eerste bisschop van Narni, vond uitgerekend vandaag plaats. Voorafgegaan door trommelaars uit een wijk van het stadje, gevolgd door edelen en notabelen in middeleeuwse kledij, volgde een muziekkapel en daarna de huidige bisschop met de overblijfselen van San Giovenalis. We zijn uitgebreid gezegend door de bisschop! Na een bezichtiging van dit mooie middeleeuwse plaatsje hebben we wat gegeten en gedronken op de trappen van de Duomo. Daarna was het nog een korte riskante rit met de bus......langs afgronden en kloven terwijl de chauffeur continu in gesorek was met vrouwelijke passagiers en berichten op zijn telefoon las. Toch heelhuis aangekomen in het kleine op een rots gebouwde stadje. 's Avonds heerlijk en goedkoop gegeten en gedronken. Morgen naar het dorpje Selci.

A domani!

René en Cunie

In 2012 hebben we onze pelgrimstocht van Brugge naar Santiago voltooid. Een nieuwe uitdaging hadden we snel gevonden en wel naar Assisi. Niet vanuit Nederland maar een pelgrimstocht in Italië....na enig zoekwerk vonden we een pelgrimstocht vanuit het plaatsje Dovadola (tussen Florence en Forlì) naar Assisi....de zgn. Franciscaanse Voetreis, ongeveer 300 km in totaal. Het deel tussen Dovadola en Assisi wordt beheerd door een frater, Don Alfeo, en we moesten aan hem toestemming vragen voor onze tocht. Dit kregen we en op 6 juli 2013 kunnen we ons bij hem melden voor de routebeschrijving, overnachtingsadressen en de Credenziale. Na een overnachting in de pastorie kunnen we op 7 juli van start!!

Actief sinds 06 Juni 2013