7 mei, Monte Libretti naar Monterotondo, 16 km - Reisverslag uit Rome, Italië van René en Cunie - WaarBenJij.nu 7 mei, Monte Libretti naar Monterotondo, 16 km - Reisverslag uit Rome, Italië van René en Cunie - WaarBenJij.nu

7 mei, Monte Libretti naar Monterotondo, 16 km

Blijf op de hoogte en volg René en Cunie

07 Mei 2014 | Italië, Rome

Vandaag een korte en snelle wandeling, veelal via rustige land- en asfaltwegen. Na een gezamenlijk ontbijt met de Duitse pelgrims zijn we het tegenvallende Monte Libretti via een drukke weg uitgewandeld om na enkele kilometers de Strada Nomentana, een van de oudere Romeinse wegen naar Rome, te volgen. De route liep langs diverse grote uitgestrekte wijngaarden, olijfboomgaarden en kersenbomen. Zelfs een klein aardbeienveld gezien waar we even gestopt zijn om een paar heerlijke zoete aardbeien te plukken. Deze streek kan met recht de boerenschuur van Italië genoemd worden, wat een overvloed!....... Overigens komt hier volgens de kenners ook de lekkerste olijfolie vandaan, Sabina. Tijdens een korte pauze in het gehucht Grotta Marozza kregen we gezelschap van een prachtige hond die rustig bij ons kwam liggen...zelfs toen ik even moest plassen week de hond niet van mijn zijde.....we waren even bang dat hij mee ging wandelen naar Monterotondo (er zijn veel zwerfhonden hier) maar toen we in de verte gefluit hoorden was de hond weg......het bleek de hond van een schapenherder te zijn die net zijn kudde had laten scheren. Na het korte oponthoud was het nog maar anderhalf uur wandelen naar Monterotondo. Hier overnachten we in Albergo Dei Leoni, een mooi hotel. We hebben nog even door de oude binnenstad gewandeld en kwamen op een terras wat oude bekenden tegen: Kees, Ginnie, Barbara en Brigitta. Samen wat gedronken en ervaringen uitgewisseld over de soms slecht aangegeven route (Kees en Gini zijn zelfs enkele dagen geleden min of meer gered door de plaatselijke polizia en forestale toen ze een compleet verkeerd pad waren gevolgd en verdwaald waren.....). Hierna afscheid genomen en ze een buon cammino gewenst, misschien komen we elkaar nog tegen, misschien ook niet...Morgen de laatste 25 km naar Rome waar we bij de Suore Francescane della Croce zullen slapen, een mooie afsluiting van onze franciscaanse voetreis!

A domani

Woord van de dag: abbondanza = overvloed

• 08 Mei 2014 - 23:50

Marion:

Leuk om te lezen Cunie en René! Chapeau! Geniet ze nog van dolce vita in bella Italia! Ciao, ciao :-) ! Doe onze aardige Paus Franciscus de groeten :-) !

René en Cunie

In 2012 hebben we onze pelgrimstocht van Brugge naar Santiago voltooid. Een nieuwe uitdaging hadden we snel gevonden en wel naar Assisi. Niet vanuit Nederland maar een pelgrimstocht in Italië....na enig zoekwerk vonden we een pelgrimstocht vanuit het plaatsje Dovadola (tussen Florence en Forlì) naar Assisi....de zgn. Franciscaanse Voetreis, ongeveer 300 km in totaal. Het deel tussen Dovadola en Assisi wordt beheerd door een frater, Don Alfeo, en we moesten aan hem toestemming vragen voor onze tocht. Dit kregen we en op 6 juli 2013 kunnen we ons bij hem melden voor de routebeschrijving, overnachtingsadressen en de Credenziale. Na een overnachting in de pastorie kunnen we op 7 juli van start!!

Actief sinds 06 Juni 2013