4 mei, Calvi dell'Umbria naar Selci, 19 km - Reisverslag uit Selci, Italië van René en Cunie - WaarBenJij.nu 4 mei, Calvi dell'Umbria naar Selci, 19 km - Reisverslag uit Selci, Italië van René en Cunie - WaarBenJij.nu

4 mei, Calvi dell'Umbria naar Selci, 19 km

Blijf op de hoogte en volg René en Cunie

04 Mei 2014 | Italië, Selci

Vandaag hebben we eindelijk weer de zon gezien en was het prima wandelweer. Vanmorgen nog een redelijk straffe en koude wind uit de bergen maar bij het verlaten van Umbrië en binnenlopen van Latium ging de wind meer liggen en kwam zelfs de zon tevoorschijn. We hebben Calvi via de stadspoort en maar liefst 582 treden (ooit door een loper geteld) achter ons gelaten op weg naar Selci. Via Montebuono (welkom geheten door de plaatselijke fanfare), Tarano, Borgonuovo wandelden we naar Santuario Sante Maria de Vescovio, een klooster en kerkje uit de 5e eeuw! Omgeven door de resten van een oude Romeinse nederzetting ligt het kerkje op het middelpunt van oude pelgrimswegen, zeer inspirerend. Overal zie je ook nog herinneringen aan het bezoek van paus Johannes Paulus in 1993. We hebben ook nog een deel van de H. Mis bijgewoond en kregen na afloop van de koster nog een stempel voor ons pelgrimspaspoort. Daarna op weg voor de laatste kilometers naar Selci en ons overnachtingsadres La Vecchia Quercia. Het ging goed tot de laatste kilometer.......het wandelpad was compleet ontoegangelijk door omgevallen bomen, modder en veel, heel veel onkruid. Toen er geen doorkomen meer aan was uiteindelijk omgekeerd en omgelopen via de doorgaande weg naar Selci, we kwamen nog 2 Oostenrijkse pelgrims tegen die nog twijfelden of ze het toch niet wilden proberen....(we hebben hen niet meer gezien...). Bij aankomst bij La Vecchia Quercia werden we hartelijk welkom geheten door Giuseppe en Anna, met zelfgebakken brood, heerlijke kaas, olijven en natuurlijk eigen olijfolie.....we zijn echt verwend! Nu lekker in de zon, omgeven door heerlijke bakluchten in afwachting van het diner. Dit was echt uit de kunst! Nog nooit zo lekker Italiaans gegeten, alles zelfgemaakt door Anna!

A domani

Woord van de dag: profumi di fiori e piante = geuren van bloemen en planten

• 06 Mei 2014 - 13:24

Aad:

Leuk om dit verslag te lezen. Het lekkere eten deed me denken aan de week die ik vorig jaar met mijn fietsvrienden heb gehad in Florance en omgeving. Iedere dag lekker eten van de eigenaar en haar zoon die iedere keer weer iets anders verzonden. Wel veel wijn en ook zelfgemaakte olijfolie. dit allemaal in een prachtige omgeving met uitzicht op 12 km van de stad.
    Ik wens jullie nog veel genoegen met het vervolg.

Gr. Aad

René en Cunie

In 2012 hebben we onze pelgrimstocht van Brugge naar Santiago voltooid. Een nieuwe uitdaging hadden we snel gevonden en wel naar Assisi. Niet vanuit Nederland maar een pelgrimstocht in Italië....na enig zoekwerk vonden we een pelgrimstocht vanuit het plaatsje Dovadola (tussen Florence en Forlì) naar Assisi....de zgn. Franciscaanse Voetreis, ongeveer 300 km in totaal. Het deel tussen Dovadola en Assisi wordt beheerd door een frater, Don Alfeo, en we moesten aan hem toestemming vragen voor onze tocht. Dit kregen we en op 6 juli 2013 kunnen we ons bij hem melden voor de routebeschrijving, overnachtingsadressen en de Credenziale. Na een overnachting in de pastorie kunnen we op 7 juli van start!!

Actief sinds 06 Juni 2013