26 april, Spoleto naar Monteluco, 6 km - Reisverslag uit Assisi, Italië van René en Cunie - WaarBenJij.nu 26 april, Spoleto naar Monteluco, 6 km - Reisverslag uit Assisi, Italië van René en Cunie - WaarBenJij.nu

26 april, Spoleto naar Monteluco, 6 km

Blijf op de hoogte en volg René en Cunie

26 April 2014 | Italië, Assisi

Vanmorgen zijn we, na een bezoek aan Santa Maria Maggiore (een van de 7 pelgrimskerken en 4 pauselijke basilieken van Rome, het is hier mogelijk om in veel talen te biechten, zo ook in het Nederlands en zelfs in het Fries) met de trein van Rome naar Spoleto gereden om van hieruit onze voettocht naar Rome te hervatten. Na de bezichtiging van het prachtige historische centrum van Spoleto zijn we via de Ponte delle Torri naar het ruim 400 meter hoger gelegen Monteluco gewandeld. Veel is er in dit bergdorp niet te beleven.....naast het middeleeuwse Santuario di San Francesco zijn er enkele hotels en albergos. In het klooster hebben we de 7 cellen bezichtigd waar de minderbroeders tot het begin van de vorige eeuw hebben gewoond met deuren van 150 bij 40 cm. In het omringende Bosco Sacro waren de grotten van de kluizenaars San Bernardino en Antonius van Padua. Verder was er een klein sereen kapelletje bij het klooster. We overnachten vanavond in albergo Paradiso waar we een kamer met dakterras hebben. De avonden zijn hier redelijk koud dus vroeg naar bed. Morgen de eerste echte etappe naar Ferentillo.

• 26 April 2014 - 18:48

Myron:

Santa Maria Maggiore is mooi! Veel plezier, arrivederci

• 27 April 2014 - 08:55

Frans Knapen:

Cunie en René: veel wandelplezier!

René en Cunie

In 2012 hebben we onze pelgrimstocht van Brugge naar Santiago voltooid. Een nieuwe uitdaging hadden we snel gevonden en wel naar Assisi. Niet vanuit Nederland maar een pelgrimstocht in Italië....na enig zoekwerk vonden we een pelgrimstocht vanuit het plaatsje Dovadola (tussen Florence en Forlì) naar Assisi....de zgn. Franciscaanse Voetreis, ongeveer 300 km in totaal. Het deel tussen Dovadola en Assisi wordt beheerd door een frater, Don Alfeo, en we moesten aan hem toestemming vragen voor onze tocht. Dit kregen we en op 6 juli 2013 kunnen we ons bij hem melden voor de routebeschrijving, overnachtingsadressen en de Credenziale. Na een overnachting in de pastorie kunnen we op 7 juli van start!!

Actief sinds 06 Juni 2013