18 juli, Gubbio naar Valfabbrica, 34 km, heet - Reisverslag uit Gubbio, Italië van René en Cunie - WaarBenJij.nu 18 juli, Gubbio naar Valfabbrica, 34 km, heet - Reisverslag uit Gubbio, Italië van René en Cunie - WaarBenJij.nu

18 juli, Gubbio naar Valfabbrica, 34 km, heet

Blijf op de hoogte en volg René en Cunie

18 Juli 2013 | Italië, Gubbio

Nog maar 2 etappes te gaan, vandaag 34 en morgen 17 km. Na een 'notte horribilo' (heet, benauwd, klam en herrie van de groep jongeren) stonden we vanmorgen ruim op tijd op om om 6.30 uur de bus naar Scritto te nemen. Hier hebben we in de plaatselijke bar tabacchi een koffie gedronken alvorens we via de doorgaande weg naar Perugia en de kleine gehuchten Bellugello en Biscina weer op de Via Fracigena de San Francesco uit komen. Er volgde een mooie route door het berggebied rondom het Lago di Valfabbrica. We volgden dus de Via Francigena en de Sentiero Franciscano della Pace die we in Gubbio via de Informazione Touristico hadden meegekregen. Bij Sambuco namen we de panorama-route langs het Lago om via het kleine kerkje San Benedetto over een mooie vlakke weg langs de rivier Chiascio richting Valfabbrica te wandelen. Rond 12 uur kwamen we in Valfabbrica aan en hebben we een kamer genomen in Villa Verde, langs de hoofdstraat richting Assisi. Na vandaag rest er nog maar 1 etappe van 17 km naar ons einddoel: Assisi! Na een lunch op de Piazza hebben we eerst wat bijgeslapen in het hotel. Nu lekker aan de Birra en Campari in een kleine bar op de Piazza, waar overigens gratis Wi-fi is! Vanavond gaan we met Marieke en een Oostenrijkse pelgrim samen eten; hij is bezig met een fotoboek over de Cammino en wil onderzoeken waarom deze streek zoveel heiligen en kunstenaars heeft voortgebracht!

A domani

• 18 Juli 2013 - 19:45

Liesbeth:

Mijn bewondering voor jullie stijgt met jullie kilometers . Chapeau! X Liesbeth

• 18 Juli 2013 - 23:35

Frances:

hi Lieverds,

Geniet van je welverdiende drankje, slaap lekker en loop morgen een prachtige laatste etappe van deze prachtige reis.
    Wij geven een klein borreltje morgen voor de verjaardag van Uli. Morgenavond proosten wij op jullie.

liefs, Frances

• 19 Juli 2013 - 00:00

Riëtte:

Hoi Rene en Cunie,

Leuk om jullie verslagen te lezen. Wat zien jullie toch veel en wat maken jullie veel mee.
    Erg afwisselend allemaal. Ik vind het wel knap: elke dag zoveel kilometers. Succes met de laatste etappe!

Groeten; Riëtte en Dion.

René en Cunie

In 2012 hebben we onze pelgrimstocht van Brugge naar Santiago voltooid. Een nieuwe uitdaging hadden we snel gevonden en wel naar Assisi. Niet vanuit Nederland maar een pelgrimstocht in Italië....na enig zoekwerk vonden we een pelgrimstocht vanuit het plaatsje Dovadola (tussen Florence en Forlì) naar Assisi....de zgn. Franciscaanse Voetreis, ongeveer 300 km in totaal. Het deel tussen Dovadola en Assisi wordt beheerd door een frater, Don Alfeo, en we moesten aan hem toestemming vragen voor onze tocht. Dit kregen we en op 6 juli 2013 kunnen we ons bij hem melden voor de routebeschrijving, overnachtingsadressen en de Credenziale. Na een overnachting in de pastorie kunnen we op 7 juli van start!!

Actief sinds 06 Juni 2013