14 juli, San Sepolcro naar Celalba, 21 km, heet - Reisverslag uit Sansepolcro, Italië van René en Cunie - WaarBenJij.nu 14 juli, San Sepolcro naar Celalba, 21 km, heet - Reisverslag uit Sansepolcro, Italië van René en Cunie - WaarBenJij.nu

14 juli, San Sepolcro naar Celalba, 21 km, heet

Blijf op de hoogte en volg René en Cunie

15 Juli 2013 | Italië, Sansepolcro

Vanwege de hitte hebben we besloten om de 2 komende dagetappes te verdelen in 3 etappes van 21, 23 (?) en 19 km.
Om 7 uur vertrokken we uit San Seplocro. Het begin van de route was erg slecht aangegeven maar na enig zoeken vonden we uiteindelijk toch de weg naar Eremo di Montecasale (klooster). De weg steeg langzaam en op een mooie picknickplek hebben we ontbeten. Na ongeveer 2,5 uur waren we bij het kleine klooster. In de Chiesa (kerk) kwamen we een van 3 daar woonachtige Capucijner monniken tegen die ons in mooie Italiaanse volzinnen te woord stond en zelfs een rondleiding gaf! Zo zagen we de cellen waar ooit Antonius van Padua, Franciscus en San Bonaventura verbleven (Franciscus zou op deze plek 3 boeven bekeerd hebben....). Natuurlijk mocht ook de timbro voor onze Credenziale niet ontbreken.
Hierna was het ongeveer nog een uurtje klimmen via rotspaden naar het hoogste punt, 800 meter, om daar via mooi paden met prachtig zicht op de Val Tiberina (vallei van de Tiber) te wandelen, soms begeleid door vele vlinders. Toen we op een rotsblok zaten voor onze lunch kwam er warempel een andere pellegrina aan, Marieke Feuth.....jawel, uit Tilburg! Wat kan de wereld toch klein zijn, je ziet nauwelijks pelgrims en dan kom je er een uit Tilburg tegen! Marieke was net afgestudeerd als theologe en 2 maanden geleden gestart uit Tilburg voor haar voetreis naar Rome. We hebben gezellig gekletst en komen haar later vast nog wel tegen.
Hierna begon voor ons een lange afdaling richting Celalba en de Agriturismo rifugio Somaia. Wederom een prachtige plek met een grote en nieuwe rifugio. We kregen bij aankomst vers fruit uit eigen tuin (abrikozen, perziken, pruimen) en ook later werd het ons weer aangeboden, vers geplukt. Het avondeten was ook superbe, groenten van eigen land en zelf gebrouwen limoncella van de landlady.

A domani!

• 15 Juli 2013 - 22:25

Liesbeth:

GEWELDIG weer wat jullie mee maken. En DOEN ! RESPECT ! Arriverdecci! Baci de Liesbeth

René en Cunie

In 2012 hebben we onze pelgrimstocht van Brugge naar Santiago voltooid. Een nieuwe uitdaging hadden we snel gevonden en wel naar Assisi. Niet vanuit Nederland maar een pelgrimstocht in Italië....na enig zoekwerk vonden we een pelgrimstocht vanuit het plaatsje Dovadola (tussen Florence en Forlì) naar Assisi....de zgn. Franciscaanse Voetreis, ongeveer 300 km in totaal. Het deel tussen Dovadola en Assisi wordt beheerd door een frater, Don Alfeo, en we moesten aan hem toestemming vragen voor onze tocht. Dit kregen we en op 6 juli 2013 kunnen we ons bij hem melden voor de routebeschrijving, overnachtingsadressen en de Credenziale. Na een overnachting in de pastorie kunnen we op 7 juli van start!!

Actief sinds 06 Juni 2013